Daca prin natura activitatii pe care o derulezi trebuie sa incepi sa emiti deja facturi pentru 2016, trebuie sa tii cont de urmatoarele.
1. Trebuie sa intocmesti o decizie de numerotare a facturilor – am pregatit noi un model valabil 2016 (click aici)
De asemenea, conform pct. 24 din prevederilor O 2634/2015 privind documentele financiar contabile, aplicabil din 2016, entităţile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
– persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente;
– fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc
2. Cotele de TVA aplicabile in 2016 s-au schimbat – citeste aici care sunt noile cote.
3.Elementele obligatorii ale facturii nu s-au modificat in 2016 fata de 2015, prin urmare poti utiliza acelasi format utilizat si anul trecut.
Citeste mai multe despre : Elementele obligatorii ale facturii. Se schimba ceva in 2016 ?